جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱
۱۵:۴۳:۴۳

بخشداری

شرح وظایف بخشدار

  1. مدیریت امور مرتبط با برقراری و حفظ نظم و امنیت در حوزه مأموریت و هماهنگ ساختن دستگاههای اجرایی ذیربط.
  2. نظارت و مراقبت در تهیه وتنظیم و اجرای برنامه ها و طرح های عمومی و عمرانی از طریق هماهنگ ساختن فعالیت واحدهای اداری واجرایی مستقر در بخش .
  3. شناسایی فرصت ها و مزیت های بالقوه حوزه مأموریت برای دستیابی به توسعه و پیشرفت و انعکاس آنها به مراجع ذیربط.
  4. مراقبت و نظارت در انجام انتخابات مجلس و سایر انتخابات مربوط طبق قوانین و مقررات .
  5. فراهم ساختن موجبات تامین حوائج عمومی مردم از طریق جلب همکاری موسسات و سازمان های دولتی و غیر دولتی.
  6. اقدام در جهت رفع مشکلات اهالی و صدور دستور در حفظ انتظامات و جلوگیری از پیش آمد های نامطلوب در موقع بروز حوادث وسوانح و اتفاقات ناگهانی و کمک به آسیب دیدگان.
  7. نظارت در امور جمعیت ها و احزاب و جلوگیری از فعالیتهای مضر و خلاف قانون .
  8. انجام مراسم رسمی در اعیاد ملی و مذهبی و سایر تشریفات معموله.
  9. مدیریت اوضاع سیاسی حوزه مأموریت و تحولات آن.
  10. انجام وظایف مربوط به امور شهرداری ها طبق مقررات قانون اصلاح شهرداری ها .
  11. بررسی و شناخت راهکارهای علمی و کاربردی و کاهش خسارات ناشی از حوادث پیش بینی نشده (سیل، زلزله و… ) با همکاری مراکز علمی استان و … هماهنگی دستگاه ها و سازمان های مسئول و ارائه گزارش به فرمانداری تابعه و سازمان های مسئول.

۱۴٫نظارت بر مقاوم سازی و مراعات استانداردهای ساخت و ساز با توجه به شرایط منطقه با همکاری شوراهای اسلامی روستا و بخش و سازمان های مسئول .

۱۵- .انجام تمهیدات لازم درجهت معرفی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی،  برای بازدید از ۱۶-  آثار. باستانی ، پدیده های طبیعی و استعدادهای دیدنی بخش و روستاهای تابعه با همکاری دستگاههای مسئول .

۱۷-  نظارت بر تردد اتباع و مهاجرین خارجی در محدوده بخش و اجرای قانون ومقررات در مورد آنها

۱۸- نظارت بر انجام وظایف مربوط به امور شهرداری ها طبق قانونپ

۱۹- نظارت برامور شوراهای اسلامی روستادر حوزه مأموریت

۲۰- -مراقبت درجلوگیری از اشاعه قاچاق و مواد مخدر و اسلحه با همکاری دستگاههای مسئول در محدوده بخش

۲۱- انجام بازدیدهای مرتب از روستاهای بخش و آشنائی با مسائل و مشکلات روستائیان و اهالی و اهتمام در رفع مشکلات و یا پیگیری آن و ارائه گزارش بر حسب ضرورت.

شرح وظایف کارشناس امور عمرانی

  • همکاری با امور عمرانی فرمانداری در نظارت بر پروژه های عمرانی در حال اجرا در سطح بخش و انعکاس نواقص اجرائی پروژه‌ها به مدیران دستگاهها از طریق بخشدار، فرماندار ، مدیرکل دفتر فنی و معاون هماهنگی امور عمرانی.
  • گزارش گیری مستمر از پیشرفت برنامه‌های عمرانی ذیربط و پیگیری از واحدهای دیگر دستگاههای اجرایی به منظور رفع موانع اجرایی از قبیل:احداث، مرمت، نگه داری و بهره برداری.
  • تهیه گزارشهای کارشناسی از نحوه اجرای پروژه ها و ارسال یک نسخه از گزارشات مربوطه به وسیله فیلم و عکس به مسئولین مرتبط.
  • بررسی وجمع آوری اطلاعات به منظور  بکارگیری مصالح  استاندارد  در پروژه های عمرانی.
  • بررسی ، مطالعه و انجام امور مربوط به حفاظت محیط زیست و آثار و ابنیه تاریخی .
  • مطالعه و بررسی قوانین و مقررات، ارائه گزارشها و نظرات کارشناسی و شرکت در جلسات همایشها و دوره های آموزشی مرتبط.
  • انجام سایر امور محوله وفق مقررات.

 

شرح وظایف کارشناس امور سیاسی ،انتظامی و انتخابات

  • ارائه گزارشهای تحلیلی از اخبار و وقایع سیاسی و خطبه‌های نماز جمعه سطح بخش و انعکاس به مبادی ذیربط .
  • پیگیری مسائل مربوط به حوزه اقوام و مذاهب و ارائه گزارشهای تحلیلی به مراجع ذیربط.
  • پیگیری جلسات هم‌اندیشی با نخبگان، شخصیت های متنفذ اجتماعی و مذهبی در راستای حل مسائل بخش.
  • پیگیری روند اجرای مصوبات کمیسیونها، جلسات و نشستهای تخصصی از طریق دستگاههای مرتبط.
  • ارائه آمار ، اطلاعات و گزارشهای لازم به شورای تامین شهرستان .
  • تهیه و تنظیم آمار و بروزرسانی لیست تعداد حوزه‌های انتخاباتی، کاندیداها در سطح بخش براساس اطلاعات واصله و گزارش آن به مقام مافوق.
  • جمع‌آوری اطلاعات در خصوص نواقص و کاستی‌های اجرای انتخابات و آسیب شناسی انتخابات در سطح بخش و رصد و پایش اخبار و گزارشات انتخاباتی و ارجاع به مقام مافوق.
  • انجام پیگیری‌های لازم به منظور فراهم نمودن اقلام مورد نیاز بخشداری‌ها جهت برگزاری انتخابات.
  • تشکیل و تکمیل پرونده‌های انتخاباتی.
  • مطالعه و بررسی قوانین و مقررات، ارائه گزارشها و نظرات کارشناسی و شرکت در جلسات همایشها و دوره های آموزشی مرتبط.
  • جمع‌بندی، بررسی اخبار، گزارشات و ارائه تجزیه و تحلیل‌های مربوط به وقایع حساس امنیتی، انتظامی، سیاسی و اجتماعی ذیربط‌به منظور پیش‌بینی، پیشگیری و مدیریت آن‌ها.
  • تهیه و بروزرسانی شناسنامه‌های امنیتی و انتظامی ذیربط براساس نوع مسائل و معضلات امنیتی.
  • ایجاد و بروزرسانی بانک اطلاعاتی شامل دستورالعمل­ها، قوانین امنیتی و انتظامی و مکاتبات شورا به منظور نگهداری از اسناد و مدارک.
  • پیگیری و انجام امور مربوط به حفاظت مستمر از اماکن و تأسیسات دارای طبقه­بندی به ویژه نقاط و تأسیسات حساس و حیاتی.
  • احصاء آسیب‌ها و تهدیدات بخش به‌صورت سالانه با ملاحظات تقویم امنیتی و ارایه گزارش‌های لازم.
  • پیگیری امور مربوط به کمیته امنیتی شورای تامین (تهیه دعوتنامه، بررسی دستور جلسه، تهیه و ارسال مصوبات و صورتجلسات، پیگیری کتبی و شفاهی مصوبات و سایر امور مربوطه).
  • انجام امور مربوط به برقراری نظم و امنیت مسابقات و فعالیت‌های ورزشی بر اساس دستورالعمل‌های مربوط.
  • پیگیری مراحل اجرای قوانین، مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط به مقابله با قاچاق سلاح، خلع سلاح و مهمات غیرمجاز در بخش.
  • پیگیری امور مربوط به امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستگاه‌های ذیربط که در شورای تامین بخش مورد طرح و بررسی قرار می‌گیرند.
  • پیگیری انجام امور مربوط به ستاد امنیت انتخابات.
  • رسیدگی به گزارشات و شکایات واصله مربوط به نیروی انتظامی و انجام بازرسی­های لازم در صورت نیاز.
  • پیگیری امور مربوط به حوادث انتظامی از قبیل قتل و نزاع­های دسته­جمعی و ارایه پیشنهادات کارشناسی جهت پیشگیری و رفع علل و ارائه گزارش به مقام مافوق.
  • انجام سایر امور محوله وفق مقررات

 

شرح وظایف کارشناس امور دهستانها و شوراها

 

  • تنظیم گزارش عملکرد فعالیت های دهیاری‌ها بطور موردی و فصلی و سالیانه و ارایه آن به مراجع ذیربط.
  • تطبیق و بررسی فرآیند تهیه بودجه سالیانه دهیاری ها بر اساس دستور العمل های مربوطه.
  • ارزیابی عملکرد دهیاری ها در امور مختلف خدماتی، عمرانی، مالی و سایر موارد.
  • احصاء و بازنگری نیازمندیهای عمرانی روستاهاو ارائه گزارشهای لازم.
  • پیگیری امور مربوط به تشکیل کمیسیون رتبه های دهیاری‌ها بر اساس دستور العمل مربوطه و پیگیری و اجرایی مصوبات آن.
  • بررسی، اعلام نظر کارشناسی و رسیدگی به شکایات مردم و مؤسسات از دهیاری‌ها.
  • جمع آوری، تهیه و بروز رسانی آمار و اطلاعات مربوط به دهیاری‌ها و تجزیه و تحلیل و تلخیص آمار و ارسال به فرمانداری‌.
  • نیازسنجی دوره های آموزشی و برنامه‌ریزی اجرای آنها برای دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها.
  • بررسی و ارایه گزارش‌های لازم از معاملات دهیاری ها اعم از خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول، مقاطعه، اجاره و استجاره و دریافت اعانات و هدایای اهدایی.
  • مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به امور دهیاری ها و شناسایی موانع و مشکلات اجرای آنها و ارایه پیشنهاد برای اصلاح و به هنگام‌سازی آنها.
  • تهیه و تنظیم پیش نویس طرح ها، نامه ها، صورتجلسات، دستورالعمل ها، ابلاغ قوانین و مقررات و برنامه های مرتبط با امور دهیاری‌ها.
  • نیازسنجی دوره های آموزشی و برنامه‌ریزی مقدماتی اجرای آنها برای اعضای شوراهای اسلامی روستا.
  • مطالعه،بررسی و اعلام نظر درخصوص پیشنهادهای شوراهای اسلامی درزمینه برقراری، لغو یا اصلاح عوارض و پیگیری مراحل قانونی لازم.
  • انجام بازرسی و ارزیابی عملکرد شوراهای روستا و تهیه گزارش جهت ارایه به مقام مافوق.
  • پیگیری امور مربوط به شوراهای اسلامی ده و واحدهای عمران روستایی به منظور پیشرفت برنامه های عمرانی با استفاده از خودیاری و مشارکت مردم.
  • پیشنهاد تدوین برنامه ها و انجام اقدامات لازم برای ارتقاء و بالندگی شوراهای اسلامی روستا.
  • بررسی،تجزیه وتحلیل و اعلام نظر کارشناسی درمورد شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه مصوبات واقدامات شوراها.
  • جمع آوری، تهیه و بروز رسانی آمار و اطلاعات مرتبط با شوراهای اسلامی روستا و تجزیه و تحلیل و تلخیص آمار و اطلاعات و ارسال به فرمانداری فرم دراین زمینه.
  • تهیه و تنظیم پیش نویس طرح ها، نامه ها، صورتجلسات، دستورالعمل ها، ابلاغ قوانین و مقررات و برنامه های مرتبط با امور شوراها.
  • شرکت در جلسات ، همایشها، سمینارها و دوره های آموزشی مرتبط.
  • انجام سایر امور محوله وفق مقررات.