جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۵۷:۳۸
فرمانداری شهرستان خوانسار

روستای رحمت آباد

ایران کشور روستاهای زیبا است، روستاهای عجیب و شگفت‌انگیزی که کمتر می‌شناسیدشان!

 

زیباترین روستاهای ایران که چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند!

 

اقامت در روستا یکی از شیرین‌ترین تجربه‌هایی است که در هر سفری می‌توانید داشته باشید؛ تجربه دور شدن از شلوغی و آلودگی شهری و دل سپردن به یک فضای ساده و صیمیم در آب و هوایی دلنشین. در این میان روستاهایی هستند که هنوز شناخته نشده‌اند و به همین دلیل سفر به آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای تازه و متفاوت باشد، این‌ها گاهی زیباترین روستاهای ایران هستند.

 

برای اینکه بتوانید برنامه سفری چند روزه را بچینید، ابتدا باید محل اقامت را انتخاب کنید، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و امکان اقامت در خانه‌های روستائیان و تجربه زندگی روستایی، سفر شما را به یادماندنی خواهد کرد. در این اینجا به معرفی زیباترین و مرموزترین و ناشناخته ترین روستا در استان اصفهان می‌پردازیم.

روستای رحمت اباد، یکی از زیباترین وتاریخی ترین روستاهای استان اصفهان است

روستای رحمت آباد در ۴۵ کیلومتری شرق شهر خوانسار در استان اصفهان واقع شده و یکی از زیباترین روستاهای تاریخی ایران است.

 

قدمت روستای رحمت آباد به حدود ۸۰۰۰سال پیش برمی‌گردد، زمانی‌که هنوز جاده‌ای ساخته نشده بود و مردم در داخل دست کن زندگی می کردند.

مکان های تاریخی و گردشگری رحمت آباد :

حمام قدیمی:  رحمت آباد بناهای تاریخی بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به حمام قدیمی اشاره کرد،  این بنا قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد.

تپه ها آریایی ها: قلعه با  ارتفاع ۷۰ متری در قسمت شمال روستا  واقع شده است. این تپه دست کن چشم‌انداز بی‌نظیری به روستا دارد و اگر به آثار تاریخی علاقمند هستید بهترین انتخاب خواهد بود.

مسجد جامع: مسجد جامع از جمله قدیمی ترین سازه تاریخی است که دارای ستون های سنگی و قدمتی ۳۰۰ساله است

روستای رحمت اباد تجمیع طوایف مختلف از گرج و لر عرب … تشکیل شده است.

رحمت آباد دارای اماکن زیارتی هم می باشد که به بارگاه ملکوتی امام زادگان هفتن  می توان اشاره کرد  در این ضریح مطهر ومنور هفتن از نوادگان امام زین العابدین می باشند که از آنها کراماتی در این چند سال اخیر هم دید شده است.